Vi tæller ned! Vi tæller ned til forårets komme, gymnastikopvisningen, forårsfesten, Gnillev og alt det andet, som vi glæder os til inden sommerferien. Og mens vi tæller ned, nyder vi hverdagen sammen med børnene, imens vi planlægger på livet løs.

Først for ligger Gnillev og fordelingen af medarbejdere på de forskellige arbejdspladser er i fuld gang. I næste uge får børnene at vide, hvor de skal arbejde i Gnillev-ugen, og der kommer mere praktisk info i fredagsbrevet.

Husk i øvrigt, at vi har Åben Morgensang onsdag den 1. februar, hvor der som altid er brød og kaffe på kanden bagefter.

Nyansættelse

I fredags have vi ansættelsessamtaler til Karins stilling, og jeg er sikker på, vi har fundet den helt rigtige nye kollega og lærer til Velling Friskole. Hun hedder Natasja Degnbol, og hun har skrevet et par ord om sig selv, så vi kan få stillet lidt af vores nysgerrighed inden Natasja starter:

Jeg hedder Natasja, er 32 år gammel og tilflytter til Ringkøbing i 2021. Sammen med min kæreste, Kristian og vores tre små børn Alva på 5 år, Liva på 3 år og Luca på 1,5 år, er jeg bosat i et dejligt toetages byhus fra 70’erne.

Jeg har de sidste syv år været på Blåbjergskolen, Nørre Nebel, men har altid haft et brændende ønske om at arbejde på en friskole, så jeg slog selvfølgelig til hos jer, da jeg kunne, og jeg kan ikke vente med at møde jer alle, kolleger, elever og forældre.

Min barndom brugte jeg i Darum. En lille, hyggelig landsby hvor alle kender alle, så jeg er opfostret med en sand landsbymentalitet, elsker at være et sted, hvor man har et indgående kendskab til hinanden og ser hinanden som en ressource. Derfor ved jeg også, at det er på netop Velling Friskole, jeg hører til.

Vi ses meget snart!

Mvh. Natasja Degnbol

Natasja starter 1. marts og besøger skolen og 7. klasse næste fredag. Vi glæder os til at byde hende velkommen.

Arbejdsdage

Vil de sidste få tilmeldt sig de kommende arbejdsdage – hvis man er forhindret, kan der gives besked herom til arbejdsdagvf@gmail.com på forhånd tak!

Mvh arbejdsdagsudvalget

VUIF Gymnastikopvisning d. 4/3 2023

Sæt kryds i kalenderen d. 4/3 kl. 11, hvor VUIF’s gymnastikhold laver opvisning på Fjordvang efterskole. I år har vi inviteret R/S Sprinterne og R/S Juniorholdet som gæstehold.

Dørene åbner kl. 9.45 og prisen for herligheden er blot 50 kr.

Dagen bliver rundet af i spisesalen på Fjordvang med fællessang og kaffe og kagebord, mod betaling. Som noget nyt i år, vil der være mulighed for at købe pølsehorn/pizzasnegle i boden til børnene. Vi glæder os alle til at vise jer, hvad vi har lært i denne sæson og slutte af i fællesskabets tegn med kaffe, kage og fællessang.

Mvh Gymnastikudvalget, VUIF

Og med dette fredagsbrev starter nedtællingen til weekenden. Jeg håber, I får en dejlig en af slagsen.

De bedste hilsner,