Kære forældre

Som forældre til børn i Naturhuset eller på Velling Friskole, er vi alle forpligtet til at vedligeholde vores skole. Det gælder både indendørs og udendørs.

Alle forældre skal vælge 2 arbejdsdage om året. Én dag om efteråret (august – januar) som I vælger i juni måned, og én dag om foråret (februar – juni) – dem skal i vælge inden jul.

Hvis har spørgsmål til arbejdsdagene generelt, kan I sikkert finde svar i denne FAQ:

FAQ - arbejdsdag til hjemmesiden.pdf

Arbejdsdagene i foråret 2024 bliver følgende datoer:

Fredag den 19. januar 2024

Søndag den 3. marts 2024

Fredag den 12. april 2024

Søndag den 26. maj 2024

Arbejdsdag er en dag hvor vi mødes på skolen og både hygger og arbejder sammen på kryds og tværs. Det drejer sig om hovedrengøring, vinduespudsning, have- og malerarbejde samt almindelig vedligehold af bygninger.

Vi opfordrer til at I tager jeres børn med til arbejdsdagene, ligegyldig hvilken alder de har. Børnene leger og hygger på kryds og tværs, de store børn passer på de små og dette medvirker til at styrke børnenes fællesskab. Husk at arbejdsdage er til for:

At vi i fællesskab vedligeholder vores skole

At vi i fællesskab minimerer vores omkostninger

Vigtigst af alt: At vi skaber et stærkt sammenhold blandt forældrene

Som noget nyt har bestyrelsen desuden valgt at 4. klasse ikke skal gå glip af arbejdsdagene. For at styrke vores forældresamarbejde, er det blevet besluttet, at de årlig arrangementer bliver delt ud på klasserne. Alle forældre skal fortsat have to arbejdsdage hver, uanset klassetrin.

I kan se fordeling her.

Ældste børnehavegruppe (guldsmedene) Fastelavn
0.Klasse Generalforsamling
1.Klasse Fri
2.Klasse Forældreaften
3.Klasse Fri
4.Klasse Støtteforening arrangement
5.Klasse Fri
6.Klasse Juleafslutning
7.Klasse fri
8.Klasse Forårsfest

For spørgsmål kontakt venligst:

Kathrine eller Daisy på:

arbejdsdagvf@gmail.com

Vi håber i støtter op om de nye tiltag, og vil være med til at styrke vores fællesskab på Velling Friskole

Venlig hilsen arbejdsdagsudvalget.

Nærmere info vil tilgå fredagsbrevene op mod arbejdsdagen.