Kære alle

Vi har fået gymnastik på hjernen og dette fredagsbrev kommer mest til at handle om gymnastikopvisningen i næste uge. Her kommer dog også en smule info, der ikke handler om gymnastik.

I dag har Martin Kallesøe første dag som lærer på Velling Friskole og samtidig siger vi farvel til Natasja indtil januar 2025. Det medfører, som I allerede ved, skema og lærerrokeringer, så tjek de nye skemaer ud på hjemmesiden, hvis I ikke allerede har fået kigget på dem.

På mandag får vi to praktikanter fra Den Fri Lærerskole i Ollerup. De skal være her i tre uger og skal gradvist overtage undervisningen i de klasser, som de følger. De hedder Julie og Jon, og vi glæder os til at få et frisk pust udefra og til at vise dem, hvordan vi gør på vores friskole.

På tirsdag får vi besøg af Tuva og Christian, som kommer fra firmaet LCAfolk, der kan rådgive omkring bl.a. bæredygtighed og byggeri. De skal hjælpe os med at lave en helhedsplan for skolen, så vi kan tage nogle kvalificerede beslutninger om evt. tilbygninger, brugen af nuværende lokaler og gode energiløsninger. De kommer til at lave workshops med både lærere og elever, og besøger skolen på tirsdag for at undersøge, hvordan vi udnytter vores nuværende lokaler og for at få en snak med nogle af eleverne. Forhåbentlig munder det ud i en rigtig god fremtidsplan, som vi præsenterer for jer på et senere tidspunkt.

Onsdag den 6. marts har vi Åben Morgensang, hvor der som altid er rundstykker og kaffe på kanden bagefter. I er som altid meget velkomne.

I ugens løb kom Pernille, leder i børnehaven, desværre med en triste besked, at hun har fået nyt arbejde fra 1. april. Hun skal tilbage til ”kun” at være pædagog. Det betyder, at vi kommer til at mangle en leder i børnehaven og jeg går ligeså stille i proces med personalet i Naturhuset i forhold til at finde den helt rigtige. Pernille har gjort det rigtig godt som leder i Naturhuset, og hun har været en god samarbejds- og sparringspartner for mig, og hun vil i den grad blive savnet.

Nu tilbage til gymnastikken. Alle de elever, som har bestilt t-shirts har fået dem udleveret i denne uge. Mangler I stadig, skal I kontakte kontoret. Måske har vi en ekstra størrelse liggende.

Resten af  info omkring generalprøve og opvisning, kan I læse her:

Gymnastikdag og opvisning på Fjordvang

Så er vi næsten klar til den store gymnastikopvisning lørdag d. 9. marts,
og uhhhh – hvor vi glæder os
😊
Vi har lige gymnastiktimerne i næste uge og en fælles øvedag og generalprøve
på Fjordvang fredag d. 8. marts.
Her kommer vigtig info om de 2 dage.

Fredag d. 8. marts.
Alle møder omklædt i skole. Gerne med træningstøj uden på opvisningstøjet.
5. – 8. klasse går om på Fjordvang kl. 8.10 og gør redskaber klar.
0. – 4. klasse har morgensang og går 8.30.
9.00 – 12.30: Vi øver programmet igennem 3 gange. Men der bliver også tid til
leg og madpakker.
12.30: Generalprøve for alle interesserede.
13.00: 0. – 6. klasse har fri og går med tilbage til skolen eller kan tage med forældre/bedsteforældre hjem (efter aftale). 7. og 8. klasse bliver og hjælper med
oprydning. De har fri 13.15.

HUSK: madpakke, en snack/frugt, drikkedunk og opvisningstøj (= sorte eller mørke shorts, gymnastikbukser eller tights og den grå Velling Friskole t-shirt. )
Til øvning og opvisning er der ingen tyggegummi, ingen smykker, ingen strømper,
og langt hår skal være opsat.
Vi tager skolemælk med om i hallen.

Lørdag d. 9. marts

Vi skal være sidste hold til VUIF´s  lokalopvisning.
Her kan I se programmet for dagen. Dørene åbner kl. 9.15, Fælles indmarch kl. 10.30.
Entre: 50,- for voksne. Børn t.o.m 8.kl. er gratis.

Program for VUIF´s  lokalopvisning med ca. tider:

Kl. 10.00 Fotografering af alle hold i hallen
Kl. 10.15 Alle gymnaster mødes i gymnastiksalen
Kl. 10.30 Fælles indmarch
Kl. 10.45 R/S Juniorhold
Kl. 11.15 Puslinge
Kl. 11.30 Spring og Leg
Kl. 11.45 Rytmepigerne
Kl. 11.55 R/S Sprinterne
Kl. 12.15 Lille spring
Kl. 12.30 Store spring
Kl. 12.45 Juniorpiger
Kl. 13.00 Velling Friskole
Kl. 13.50 Fælles kaffebord

De elever, som laver gymnastik på VUIF´s hold skal selvfølgelig være der fra start.
Alle andre bestemmer selv. Men alle SKAL møde kl. 12.45, så vi kan blive klar.
Her er tiderne for friskolen:

12.45: Alle friskolens elever møder og er omklædt og klar til opvisning.
(= Omklædt og ingen tyggegummi, ingen strømper, ingen smykker.
Langt hår skal være sat op.)
0. – 4. klasse mødes med deres klasselærere i gymnastiksalen.
De elever i 5. – 8. klasse, som ikke er på gulvet og laver gymnastik mødes og melder klar i gymnastiksalen. 5. og 6. klasse melder klar til Magnus og  7. og 8. klasse til Birgitte.
Juniorpiger, må skynde sig at klæde om efter deres opvisning.

13.00: Opvarmning for alle friskolens elever på gulvet foran publikum.
13.20: Opvisning
13.50: Samling og en forfriskning i et hjørne af hallen.
Herefter har man mulighed for at deltage i VUIF´s fælles kaffebord sammen med sin familie.
Vi gør opmærksom på, at børnene er jer forældres ansvar ind til 12.45 og
efter kl. 14.00.

Videooptagelse
Vi vil gerne have opvisningen optaget, så vi har den, og så børnene kan se
resultatet. Er der en af jer forældre, som har mulighed for at sætte et kamera op, så
vil det rigtig dejligt. Giv besked til Karoline.

Mange forventningsfulde hilsner fra lærerne.

Broen – tilskud til fritidsaktiviteter

Boren er et tilbud til familier, der sidder stramt i det. De hjælper udsatte børn mellem 0 og 18 år, med at komme ud i en aktiv fritid ved at yde tilskud til fritidsaktiviteter. I kan læse mere om tilbuddet her:

Rigtig god weekend,