Så kom vi i gang igen efter vinterferien, og det er som altid dejligt at få skolen fyldt op igen med vores skønne børn.

Selvom vi er i det beskedne Vestjylland, er det i min optik fuldt tilladt at nyde sine succeser og dvæle lidt ved det positive. I tirsdags havde vi besøg af Magnus’ praktikvejleder fra Den Frie Lærerskole. Hun var meget begejstret for Velling Friskole på mange plan herunder vores værdier, de fysiske rammer samt miljøet og stemningen på skolen både blandt elever og lærere. Nogle gange, når man bakser lidt med hverdagens trummerum og er frustreret over at der ikke bliver sunget nok med til morgensang eller at vi kæmper med sproget blandt børnene, er det fedt at få positiv respons af nogen, som ser os udefra (og som har rigtig mange friskoler at sammenligne med).

Fredag i næste uge går Natasja på barsel, hvilket betyder at vi rokerer lidt rundt på skemaet og der bliver lærerændringer i nogle klasser som følge deraf. Skemaerne på hjemmesiden vil blive opdateret i den forbindelse og de berørte klasser har fået besked. Det betyder også at Martin Kallesøe starter op på fredag som vikar for Natasja. Jeg håber, I vil tage godt imod ham.

Lillekor

I Lillekor øver de på en musical om Svinedrengen, som bliver opført onsdag den 6. marts til Åben Morgensang. Vi håber selvfølgelig at I har tid til at kigge forbi og nyde Åben Morgensang og en kop kaffe og et rundstykke bagefter.

Gymnastikopvisning og t-shirts

Den 8. marts har vi generalprøve på gymnastikopvisningen på Fjordvang inden den store opvisning den 9. marts. Der bliver knoklet løs på at få lavet en god opvisning, og I kan godt begynde at glæde jer – det bliver både underholdende og fantastisk! I få nærmere info om alt det praktiske i forhold til de to dage i næste fredagsbrev.

Vi har fået de bestilte t-shirts hjem og Malene udleverer dem til børnene i næste uge. Skulle man mangle en t-shirt og glemt at bestille, har vi nogle få ekstra t-shirts i alle størrelser. Kom forbi kontoret, så skal vi nok hjælpe jer.

Nyt fra bestyrelsen

I går havde vi bestyrelsesmøde. Det har vi ca. en gang om måneden, og det er altid nogle spændende møder med masser af diskussionslyst og god energi. For at blive mere synlige omkring, hvad der er oppe at vende på bestyrelsesmøderne, vil bestyrelsen fremadrettet skrive et lille resume af møderne i fredagsbrevene. Så bliver det også lettere for jer forældre at komme med ideer og input. I går fyldte bl.a. de fysiske rammer både ude og inde en hel del ligesom forældreinvolvering også var oppe at vende.

Vi kommer til at prioritere generalforsamlingen rigtig højt i år, og vi forventer at alle hjem er repræsenterede. Det er den 24. april, så husk det store X i kalenderen. I kommer til at høre meget mere herom fra bestyrelsen.

Arbejdsdag den 03. marts 2024

Kære forældre,
Den 03.03.2024 afholder vi vores næste arbejdsdag.
I vil få yderligere information omkring dagen i næste uge, både på VIGGO og som Mail. Vi kan se at ikke alle navne fra vores liste er til at finde ind på VIGGO. Så hvis der sker fejl, så beklager vi.

I fremtiden vil alt omkring arbejdsdag foregå på VIGGO, også tilmelding til de forskellige datoer.

Vigtig info til kommende arbejdsdag:

I SKAL TAGE KOSTE MED
5 PERSONER IFØRT MALERTØJ

Følgende forældre har meldt sig til arbejdsdag:

Daisy Imhof, Anders Enggaard
Rikke Elgård Jørgensen
Malene og Anders Amby
Majbrit & Jesper Hammelsvang

Vi glæder os til endnu en god arbejdsdag, hvor vi hygger på kryds og tværs med gode snakke, samtidig med at vi gør vores skole smuk og dejlig !

Mange hilsner arbejdsdagsudvalget

Lokalopvisning VUIF

Lokalopvisning d. 9/3 afholdes på Fjordvang efterskole ️ Velling Kirkeby 48, 6950 Ringkøbing

Fælles indmarch starter kl. 10.30
Dørene åbner kl. 9.15

Entre 50 kr
Gymnaster til og med 8. Klasse er gratis

Det kan købes sodavand, frugt, vand, pizzasnegle og pølsehorn i boden med mobilepay eller kontanter 🌸

Ca. 13.50 Vil vi bevæge os ned i spisesalen på Fjordvang og slutte dagen af, med fællessang og kaffe/kagebord, traditionen tro ️ Entre 20 kr.

Programmet for dagen kan findes i Facebook-gruppen: Gymnastik i Velling

Mvh Janni, På vegne af VUIF

Indkaldelse til generalforsamling i VUIF

Generalforsamling i VUIF med spisning og nyt klublokale

Kom til generalforsamling i VUIF torsdag den 29.2. kl. 17.00 i klublokalet, Rydbjergvej 8a. Hør om planerne med det nye klublokale. Alle er velkomne. Tag gerne børnene med. Der er pizzaspisning for alle fremmødte efter generalforsamlingen.

VUIF´s bestyrelse

Det var alt for denne uge. I ønskes en dejlig weekend,