Man keder sig aldrig på Velling Friskole, og der er også sket en hel del siden sidste fredagsbrev.

Sidste fredag eftermiddag indtog en stor flok forældre skolen til arbejdseftermiddag. Der blev pudset vinduer, renset møbler og gjort rent til den store guldmedalje, og det er altid en fornøjelse at komme på arbejde mandag morgen, hvor alting står skinnede og skarpt efter en arbejdsdag. Tak til jer for indsatsen – den sætter vi stor pris på.

I onsdags fik vi en fantastisk oplevelse v. Rasmus Skov Boring til Fælles Forældreaften. Der blev sunget så taget nærmest lettede og samtidig er Rasmus en dygtig foredragsholder, der både formidler gode grin og stof til eftertanke. Stor tak til bestyrelsen for at arrangere aftenen og til 2. klasses forældre for at stå for alt det praktiske. Tilslutningen fra lokalområdet var rigtig god, men vi manglede desværre rigtig mange af jer forældre. Jeg ved godt at sygdom, travlhed og ferier spiller en rolle, men vi kan jo kun gisne om, hvorfor mange vælger sådan en aften fra. Feedback modtages gerne til enten mig eller bestyrelsen, så vi kan ramme plet til næste Fælles Forældreaften og få samlet så mange som muligt. Næste gang vi samler alle jer  forældre er til den årlige generalforsamling den 24. april. En aften som vi inderligt håber, I vil prioritere, fordi generalforsamlingen er en af grundpillerne i samarbejdet om vores fælles skole.

I ugens løb har vi fået endnu en ny pige – Liva - i 5. klasse. Jeg håber, I tager godt imod hende og hendes forældre. Ugen har blandt andet budt på flere skole/hjem- samtaler, en tur for 7. og 8. klasse til gymnasiet for at se teater samt en netværksaften på Højmark Friskole for medarbejdere og bestyrelser for de syv friskoler i vores friskolenetværk.

På mandag kommer elever fra Fjordvang og overtager undervisningen i 2. – 6. klasse fra 8.10 – 11.00, så derfor har vi ikke fællesøvning til gymnastikopvisningen den dag.

0. – 4. klasse skal til Ringkøbing-Skjern Kulturcenter for at se ballet på onsdag og ellers glæder vi os bare til Uge Sex i uge seks, hvor vi har fælles emneuge efterfulgt af en vinterferie.

Som de fleste af jer ved, er Pernille (vores leder i børnehaven) sygemeldt. Hun vender heldigvis snart tilbage, men det betyder, at jeg nogle uger endnu er knap så tilgængelig, som jeg plejer at være og en nok anelse langsommere til at svare på beskeder.

Det var alt fra ugen der gik. Jeg håber, I får en dejlig weekend.