Endnu en skøn uge lakker mod enden. Vi er vilde med Viggo og vilde med, hvor godt I har taget imod det. Vi øver os nogle uger endnu, før vi tager evt. næste skridt. Tak for feedback undervejs – det er en stor hjælp.

En travl uge munder ud i et (forholdsvis) kort fredagsbrev:

Kys og Kør

Der opstår nogle rigtig trælse og farlige situationer om morgenen, fordi forældre parkerer eller holder længe i ”kys og kør-striben” langs børnehaven. En god huskeregel er at køre så langt frem som muligt, så der er plads til andre biler. Skal I holde meget længere end ca. 30 sekunder, skal I finde en parkeringsplads, så I ikke spærrer trafikken.

Fælles Forælderaften

På lærerværelset er vi en smule starstruck over at Rasmus Skov Boring kommer forbi til Fælles Forælderaften på onsdag. Han er komponisten bag mange gode sange, som vi ynder at synge, og i hans kyndige hænder kommer vi både til at synge og grine sammen. Det er de fælles oplevelser, der binder os sammen og som styrker det fællesskab, vi vægter så højt. Derfor håber vi selvfølgelig på at se så mange som muligt på onsdag den 24. januar kl. 19.00. Arrangementet er i øvrigt åbent for alle, der har tilknytning til Velling eller til Velling Friskole, så naboer, bedsteforældre m.fl. er også velkomne.

Gymnastikopvisning

Som I ved, er vi i fuld gang med at træne til året Gymnastikopvisning. I år har vi valgt at deltage i VUIFs lokalopvisning på Fjordvang Efterskole den 9. marts. Selve opvisningen er ca. 13.20, og eleverne skal møde 12.45 til ca. 14.15. Husk at gymnastikopvisningen er en obligatorisk skoledag og eleverne er gensidigt afhængige af hinanden, for at opvisningen kommer til at lykkes. Vi forventer at alle elever deltager med mindre, man har en meget god grund til at blive væk.

T-shirts til gymnastikopvisning

Igen i år skal eleverne have grå t-shirts på til opvisningen. Vi opfordrer til at så mange som muligt bruger deres t-shirt med friskolens logo. Har man ikke en t-shirt med logo eller passer den ikke længere, er det muligt at bestille en til 50 kr. Man bestiller gennem Viggo, hvor vi har lagt et bestillingsskema ud. Betalingen trækkes over skolepengene. I skal have bestilt inden fredag den 2. februar.  Vil man ikke købe en Velling Friskole t-shirt, skal man sørge for at have en gå t-shirt uden logo på til opvisningen.

Fastelavnsfest

Den 4. februar fra 14 – 16 er der fastelavnsfest på Velling Friskole. Det er Guldsmedegruppen i Naturhuset som arrangerer festen, og den byder selvfølgelig på tøndeslagning, fastelavnsboller og forhåbentlig en masse gode udklædninger.

Pædagogiske dage den 14. og 15. marts

Flere af jer har spurgt, om vi har brug for forældrehjælp både den 14. og den 15. marts. Vi har ”kun” brug for hjælp til at overtage eleverne fredag den 15. marts, men den 14. marts kommer vi til at give de ældste elever fri lidt tidligere end normalt (jeg skriver de præcise mødetider ud senere).

I må meget gerne melde tilbage til mig, hvis I har mulighed for at hjælpe den 15. marts fra 8.10 – 12.30. Vi skal nok sørge for rundstykker og kaffe på kanden til alle vores ”lærere for en dag”. Vi har nogle ret dejlige børn her på Velling Friskole, så giv gerne jer selv den mulighed for at nyde at være sammen med dem.

Rigtig god weekend. Vi ses forhåbentlig onsdag i næste uge.