Det er altid en fornøjelse at møde ind efter en arbejdsdag, og se hvordan der er blevet knoklet rundt omkring. Endnu engang skal I have stor tak for indsatsen – det betyder rigtig meget for alle os, der bruger skolen til hverdag.

Det har været en af de der helt særlige uger, hvor skolen har summet af aktivitet overalt. 0. – 4. klasse er blevet meget klogere på Grønland gennem en masse forskellige aktiviteter, mens 5. og 6. klasse har arbejdet med lignelser og fortolket dem på film. 7. og 8. klasse har knoklet med deres projekter og har både rapporter og praktiske produkter klar til en fredag med fremlæggelser for lærere, klassekammerater og forældre.

På mandag har alle klasser fra 1. – 8. på skift workshops med LCAfolk, som en del af processen med at få kortlagt brugen af vores lokaler og for at lytte til elevernes ønsker om, hvordan de kunne tænke sig, at deres skole skal se ud i fremtiden. Vi har et bud endelig plan klar i starten af maj for, hvordan vi kan bruge lokalerne fremover og hvad vi evt. har behov for at bygge til. Derefter bliver det spændende, om vi kan få nogle af vores drømme gjort til virkelighed. I hører selvfølgelig meget mere, når planerne begynder at blive konkrete.

Fælles Friskoledag den 26.04.24

Fredag i næste uge skal hele skolen til Fælles Friskoledag på Ølstrup Friskole. Vi kører fra skolen med bus kl. 8.15 og er hjemme igen 13.25. Vi skal være ude det meste af dagen, så husk fornuftigt tøj, der passer til vejret. Udover det skal eleverne blot have madpakke og drikkedunk med. Dagen i Ølstrup kommer til at starte med fælles morgensang sammen med alle børn fra de seks andre friskoler og derefter står den på forskellige aktiviteter sammen med resten af dagen inden vi vender næsen hjemad ved 13-tiden.

4. klasse inviterer til arrangement i wow-park

Søndag den 2. juni inviterer 4. klasse til et fællesarrangement i Wow-park. Invitationen ligger på opslagstavlen på Viggo. Vi håber selvfølgelig, at I har lyst til at bakke om arrangementet og få en hyggelig dag sammen med en masse andre friskolefamilier.

Jeg slutter af med et lille skriv fra SSP om endnu et forårstegn; unge der mødes alle mulige steder om aftenen.

Brev til skoler og institutioner 2024.pdf

Jeg glæder mig til at hilse på så mange som muligt på onsdag til Generalforsamlingen.

Håber I får en dejlig weekend.

De bedste hilsner,