På trods af det omskiftelige og våde vejr, går vi heldigvis foråret i møde. Efter påske er Udeskole for 0. – 4. klasse startet op igen, hvilket er et sikkert forårstegn. Ugen har også budt på en tur til Tirpiz for 5. og 6. klasse og masser af god leg udenfor for både store og små når det altså ikke lige regner .

I går sagde vi farvel til Louise, som har valgt at stoppe på skolen efter en længere periode med sygdom. Louise har været praktisk hjælp og en ekstra hånd i forskellige klasser i en del år efterhånden, og hun er allerede savnet her på skolen og vi ønsker selvfølgelig Louise rigtig god vind fremover.

I denne uge har vi slået en lærerstilling op. Vi har render stærkt i år, og vi er så heldige at have ressourcerne til at ansætte en ekstra lærer. Hvis I kender nogen, som kunne passe godt til Velling Friskole, så vis dem gerne stillingsopslaget: https://www.ofir.dk/jobs/engageret-laerer-soeges-fra-velling-friskole-ringkoebing-skjern-2567688/?query=areas%3Dringkoebing&cursor_position=2&limit=42

I dag er i øvrigt en festdag, for vi har fået leveret vores nye bus, og har nu en meget nyere og driftssikker bus til vores skole- og børnehavebørn. Den ligner til forveksling vores gamle bus, men har knap så mange år og km på bagen.

Uge 16

Husk at vi i næste uge har emne- og projektuger, og derfor er mødetiderne anderledes. De blev meldt ud i sidste fredagsbrev, men I får dem lige igen:

• 0-1 12.30 mandag til fredag
  • 2.-6. kl. 13.25 mandag til torsdag - fredag 12.30
  • 7.-8. kl. 13.25 mandag, onsdag og torsdag - tirsdag og fredag kl. 14.40

Morgensang og mødetid

I dag ringede klokken ind til morgensang allerede kl. 8.05. Det tager nemlig tid for eleverne at få hentet sangbøger og blive klar til 8.10, hvor morgensang starter. Vi ringer fremadrettet ind allerede 8.05, så her er en klar opfordring til, at eleverne kommer i skole, så de kan nå at komme af med overtøjet og stille tasken inden klokken ringer ind.

Viggo

I påsken har Viggo skiftet server og undervejs, er der forsvundet e-mail adresser på nogle af jer forældre. Det betyder, at I er blevet smidt af Viggo. Hvis Viggo ikke virker, så skriv til Malene på kontor@velfri.dk – så fikser hun det.

Værktøj i frikvarterne

I ugens løb er mange elever begyndt at tage værktøj med i skole, så de bedre kan bygge huler. Problemet er, at der nemt kommer til at ligge værktøj og søm rundt omkring både ude og inde, og desværre går brugen af værktøj og søm også ud over træer og beplantning. Der skal ikke længere værktøj med i skole, for vi har svært ved at styre, hvor det er, og hvordan det bliver brugt.

Vi overvejer at lave en byggelegeplads, hvor eleverne kan få lov til at hamre og save under lidt mere ordnede forhold, men lige nu er byggelegepladsen dog kun på ideplan.

Buskort

I må gerne være opmærksomme på, at de buskort eleverne har fået udleveret i år også skal bruges næste år. Til august skal de aktiveres på ny, og I får besked derom, når tiden nærmer sig.

Er bestyrelsesarbejde noget for dig?

Generalforsamlingen nærmer sig og dermed også valg til bestyrelsen. Thomas, Daisy og Kathrine som alle tre stopper efter at have taget en tørn i bestyrelsen fortæller i denne video om, hvad bestyrelsesarbejdet har betydet for dem. Er du nysgerrig, så se med:

Magasinet Fri

Så er der vist kun tilbage at ønske jer alle en god weekend samt god arbejdslyst til de forældre, der giver et nap med her til eftermiddag. Tak fordi du gav dig tid til at læse fredagsbrevet. Er læselysten større, kan jeg anbefale at læse Magasinet Fri, som kan læses i digital form her Magasinet Friskolen 8. april 2024 eller hentes i fysisk form i vindfanget på skolen.

Rigtig god weekend!