Kære alle

Vi har haft en fantastisk dag på Fjordvang Efterskole. Der er virkelig blevet knoklet løs, og vi er helt klar til den store gymnastikopvisning. Jeg bliver både stolt og rørt over, at sådan en opvisning er muligt med så mange børn med så stort et aldersspænd. Det er virkelig nogle seje og ihærdige elever og lærere vi har på Velling Friskole. Generalprøven gik godt, og vi glæder os helt vildt til at vise jer de færdige resultat i morgen.! Mangler I info vedr. i morgen, kan I kigge i sidste uges fredagsbrev .

I næste uge er der, som I ved, pædagogiske dage for lærerne. Vi er her på torsdag, og skemaet kører som normalt indtil 13.25, hvor alle elever har fri 0. klasse har fri 12.30 som de plejer på torsdag .

Fredag starter dagen med morgensang og nogle fælles aktiviteter i hallen. Efter 9-pausen er undervisning ved forældrene i de forskellige klasser indtil alle har fri 12.30. Stor tak til de forældre, som giver en hånd med på fredag. Det er vi dybt taknemmelige for og vi værdsætter virkelig muligheden for at få tid sammen i lærergruppen til planlægning og udvikling. Det har været vanskeligt at skaffe hænder nok i år, men med hjælp fra Magnus, Martin og vores to praktikanter, får vi dagen til at hænge sammen.

Også en stor tak til alle jer, der knoklede løs til arbejdsdagen i søndags. Igen står alting skarpt både ude og inde. Langt om længe har vi fået de nye cykelskure op, og de blev taget i brug allerede mandag morgen.

Selvom gymnastikopvisningen har fyldt en del den sidste tid, har der også være tid til fortælling, som vi kender det. Siden vinterferien har vi i fortælling været delt i to elevgrupper: Eleverne fra 0.-4. klasse får fortalt bogen ”Kulla Gulla” af Martha Sandwal-Bergström. Den foregår i meget gamle dage, hvor en forældreløs pige kommer ud at tjene. Eleverne i 5.-6. hører bogen ”Hvis det var krig i Norden” af Jann Teller, hvor man vender flygtningeproblematikken på hovedet.

Nu er der vist kun tilbage at ønske jer en god weekend. Vi ses på Fjordvang i morgen.