Fredagsbrev uge 18

Hvor er det bare skønt med solskin og lune temperaturer. Udeområderne trækker I alle, og vi nyder solen i fulde drag. Lige nu er det ikke svært at få eleverne ud i frikvarterne, og  vi når vi forhåbentlig tager den nye hoppepude i brug i næste uge, bliver det nok endnu mere vanskeligt at holde eleverne inde - hoppepuden er på plads, den skal bare lige godkendes inden vi må tage den i brug.

I onsdags kunne vi byde vores kommende 0. klasse velkommen på skolen. De er startet i Satellitten og er så småt ved at lære skolen at kende. Vi glæder os også rigtig meget til at lære dem at kende og tage officielt imod dem til august.

Onsdag formiddag havde vi besøg af vores frivillige Superkrafter til formiddagskaffe. Jeg bliver simpelthen så glad over den store opbakning vi også møder der, og vi er meget taknemmelige for den hjælp, vi får fra den kant.

Sidste fredag var vi til Fælles Friskoledag i Ølstrup. Det blev en god dag selvom det var bidende koldt. Vores elever var en fornøjelse at have med, og de gik positivt og engagerede til de forskellige aktiviteter og flere fik talt og leget med børn fra andre friskoler. Vi må hellere gentage succesen, så de har mulighed for at møde deres nye venner igen.

Bestyrelsen

I onsdags havde vores nye bestyrelse konstituerende bestyrelsesmøde, og rollerne er nu fordelt således:

Formand: Anita Gohr

Næstformand: Jeppe Wolf Kristensen

Kasser: Morten Lassen

Sekretær: Malene Nielsen

Menig: Johanne Heinsen

Menig: Mitzie Hedevang - bindeled til Naturhuset

Menig: Anette Ramskov

Der er masser af god energi i den nye bestyrelse, og jeg glæder mig til samarbejdet. Vi havde allerede mange gode emner og drøftelser på bordet til bestyrelsesmødet mødet i onsdags, så der er masser at gå i gang med, og I kommer til at høre meget mere fra bestyrelsen derom.

I morgen er vi 20 personer fra både skole, børnehave og bestyrelse som drager afsted til Friskolernes Landsmøde i Kolding. Det plejer at være et fantastisk arrangement, og vi glæder os til igen at mærke det store friskolefællesskab.

Næste uge bliver en kort uge idet vi har Kr. Himmelfartsferie, og slutter allerede om onsdagen. Derfor springer jeg også fredagsbrevet over i næste uge.

Den 12. maj skal vores skønne 7. klasses konfirmeres. Stort tillykke til jer, når I kommer dertil.

Jeg slutter af med en opfordring fra Støtteforeningen.

God weekend til jer,

Kære forældre
Om lidt er der havnefest i Ringkøbing og vi har fået den mulighed at byde ind på forskellige opgaver, for derved at få en del af overskuddet, som vil gå til Støtteforeningen for Velling Friskole.

Opgaverne er følgende:

Billetsalg/indgang
Fredag kl 12-19 3Pers. 18:30- 01.00 4pers.
Lørdag kl 12-19 4pers. 18:30 - 01:30 1pers

Madboder
Fredag 10-18 1 Pers. 18-00 6 pers.
Lørdag 10-18 2 pers. 18- 00 6 Pers.

Nedtagning/ oprydning
Søndag kl 10-15/16/17/18
30-40 Pers.

I kan skrive til mig her på Viggo eller på 60184732, hvis der er noget I kan byde ind på.

Foruden en del af overskuddet er der gratis mad og drikkelse til alle hjælpere på dagen. Efter vagt har man fri adgang til pladsen og teltet på dagen.
Billetten er dog uden mad lørdag aften…

Det bliver godt!!
Mvh Mitzie