Vi går på weekend med masser af forventning til næste uge hos både lærere og elever. Vi glæder os til Gnillev, og til at ”lege” vores mini-samfund på kryds og tværs af skolen hele ugen.

I dag har vi haft besøg af Natasja Degnbol, som starter som lærer 1. marts. Vi har også haft besøg af Melina, som starter i 3. klasse efter vinterferien. Vi får også en ny elev til 4. klasse efter ferien, som hedder Andrea. Vi glæder os til at tage godt imod dem alle.

Ugens højdepunkt for mig var at se alle klasser øve slutserie til gymnastikopvisningen i går. Det bliver igen en kæmpe oplevelse, når der er opvisning i Rofi. Husk i den forbindelse at bestille t-shirts hos Malene inden den 10. februar (se fredagsbrevet fra uge 2) eller at komme forbi byttebørsen, så alle har en grå Velling Friskole t-shirt til opvisningen.

Ny hjemmeside

Fredag i næste uge går vores nye hjemmeside i luften. Adressen er stadig www.vellingfriskole.dk, og den vil være indgangen til både skolen og børnehavens hjemmesider. Layoutet bliver helt vildt flot, og selvom opbygningen bliver en anden, vil I kunne finde præcis de samme informationer som nu. Der vil måske være små opdateringer og finjusteringer som skal laves efterfølgende, og finder I fejl, må I gerne sige til. Når jeg sender fredagsbrevet i næste uge, skulle det gerne linke til den nye hjemmeside.

Gnillev i uge 6.

Så er det på mandag d. 6/2 det går løs- og vi glæder os. Vi omdanner vores friskole til det lille minisamfund Gnillev. Vi har oprettet forskellige virksomheder, ansat meget kompetente direktører og dygtige medarbejdere som alle er klar til at starte op mandag morgen. Alle arbejdspladser får udbetalt et startbeløb fra staten, som direktørerne skal administrere på bedst mulig måde. Ud af dette beløb, skal der betales løn til direktører og medarbejdere. Tirsdag, onsdag og torsdag holder byen åbent for medarbejderne i Gnillev, som på skift vil få mulighed for at handle, når de har fri fra arbejdspladsen.

Om torsdagen d. 9/2 fra kl. 16.00-17.30 er der Open By Night, hvor alle er velkomne til at gøre en god handel og mærke byens stemning. Byens møntenhed er gnallinger og der kan veksles i vores bank. (kursen er den samme som kroner). Der tages forbehold for evt. vekselgebyr.

Børnene skal i denne uge medbringe: Madpakke og praktisk tøj til både ude og inde.

I uge 6 bliver der lidt anderledes sluttider.

Mandag til torsdag slutter vi kl. 13.30 – dog har 0.1.2. klasse fri kl. 12.30 mandag.

Fredag starter 0.-4.klasse ud med en frisk gåtur og 5.-8.klasse har idræt, hvor de øver spring og serier til vores gymnastikopvisning. Derefter skal vi rydde op ude i virksomhederne. Alle får fri kl. 12.30.

Vi glæder os til nogle fantastiske dage

LILLEKOR
I lillekor er vi i fuld gang med at øve på en lille minimusical om ”Ulven og de 7 gedekid”
I vores stykke er der dog 10 gedekid.
Vi har en øvegang mere efter vinterferien, og så vil vi gerne opføre stykket for jer:
Fredag d. 3. marts til Åben Morgensang

Mange hilsner fra Kirsten

VUIF´s generalforsamling med pizza og debat

Torsdag den 23.2. kl. 17.00 afholder VUIF den ordinære, men ikke kedelige generalforsamling. Der er som altid spisning og hygge bagefter – også for børn med forældre. Et vigtigt punkt på dagsordenen er: Hvor skal VUIF hen? Se indkaldelsen i linket.

Indkaldelse VUIF generalforsamling 2023

VUIF´s bestyrelse

Det var alt for denne uge. Jeg glæder mig til vi ses i Gnillev i næste uge.

God weekend,