December måned er fuld af både store og små overraskelser, hvoraf nogle er bedre end andre. Vi nyder en december, hvor vi kan være sammen og jule igennem uden at tænke på corona.

Dog oplever vi en del sygdom hos både lærere og elever for tiden, men det virker til at være en generel tendens lige nu. Jeg krydser fingre for, at alle bliver friske og raske til at nyde den juleferie, som venter lige om hjørnet.

Personalerokader

For et par uger siden skrev jeg om, at vi har ansat Birgitte Pallesen til Sussies barselsvikariat, men der bliver faktisk to personer om at dække Sussies vikariat, og vi har været heldig at få to dygtige folk i huset, der både er fleksible og tilsammen har den helt rigtige fagkombination. Vi har nemlig også ansat Kian Doyle frem til sommerferien, som blandt andet skal dække idræt, svømning og hjælpe med gymnastikopvisningen. Kian er 21 år gammel og aktiv gymnast. Samtidig har han undervisningserfaring fra bl.a. Dejbjerglund Efterskole og Specialcenter Vest samt en masse instruktørerfaring fra gymnastikken. Vi glæder os rigtig meget, til at tage godt imod dem begge to efter jul.

Og så til en af de mindre gode overraskelser; Desværre har Karin Spelling-Sørensen valgt at opsige sin stilling fra 1. januar. Hun skal videre som projektleder ved Uddannelsescenter Holstebro. Karin giver her sin opsigelse et par ord med på vejen:

” Indimellem falder der en appelsin i ens turban og selvom man går i den dejligste æblehave, frister den appelsin.

Jeg er blevet tilbudt, et for mig, drømmejob, som jeg ikke har kunnet sige nej tak til. Dette har dog været en hård beslutning, da jeg elsker at være på Velling Friskole. Jeg er blevet mødt af fantastiske elever, forældre og kolleger og bestyrelse, der lever de værdier skolen står for. Den trods alt korte tid, jeg har været her, vil sætte spor mange år frem. I har en fantastisk skole, der kun får rosende ord med fra mig.”

Vi har været rigtig glade for Karin, og er ærgerlige over, at hun stopper. Vi kan ikke nå at ansætte en ny lærer inden 1. marts, så derfor deler Birgitte P., Kian og jeg Karins skema indtil vi har en ny lærer ansat. Jeg går selv ind og læser dansk og tager klasselærerfunktionen i 7. klasse, så hvis I oplever en ekstra fortravlet skoleleder i januar og februar, ved I hvorfor. Jeres børn vil kunne opleve lærerskift i nogle fag en periode, for at få det hele til at gå op.

Der kommer et stillingsopslag ud i starten af næste uge, og jeg håber at I igen vil hjælpe med at dele det på de sociale medier, og sige til, hvis I lige kender nogen, som kender nogen…

Julerierne fortsætter – heldigvis

I onsdags havde den dejligste morgen med kaffe og julesang foran skolen efterfulgt af en velbesøgt Åben Morgensang, og vi nyder alle de særlige stunder, som december byder. Ud over 6. klasse, som går Lucia den 13. december,  er der igen sang foran skolen med Niels Bjerg i front fredag den 16. december. Alle der har lyst til at synge med, er meget velkomne.

Når vi går på juleferie den 21. december, er I som forældre velkomne til at deltage både om morgenen, hvor der igen serveres kaffe i forbindelse med morgensang og/eller over middag, hvor vi har fælles afslutning fra ca. 12.15 – 13.15 i Multisalen med julesange, Lillekor, sammenspil, og dans omkring juletræet.

Til sidst en hilsen fra Vores Verden samt en invitation til Åben Hus på Vestjyllands Højskole:

Vores Verden

Kære forældre og børn fra Velling Friskole.

Tusind tak for alle de mange gaver i har doneret til Vores Verden.

Vi har pakket dem ind, lavet julekort og afleveret dem til velgørenhed.

Dem skal der nok komme glæde ud af, for både små og store børn juleaften.

Kærlig Hilsen 5-6 klasse og glædelig jul

Åbent Hus på højskolen