Vi nyder at have 7. og 8. klasse er tilbage fra en efter sigende fantastisk tur til København. Det er dejligt at være fuldtallige igen.

I mandags var personalet i skolen og børnehaven samt bestyrelse samlet til en fællesaften, hvor der var tid til at drøfte både stort og små. Vi dykkede langt ned i værdierne og fløj langt op i visionerne. Mange emner var på bordet som eks. inddragelse af frivillige, Bruns Hus, proces for elevoptag og meget mere. Til den fælles forældreaften den 12. januar, får I alle mulighed for at give jeres besyv med i forhold til nogle af disse emner. Det bliver en vigtig og berigende aften for både Naturhuset, Velling Friskole og for fællesskabet, så hvis I ikke allerede har sat et kryds i kalenderen, må I hellere gøre det nu.

En anden vigtig dato er onsdag den 21. december, hvor børnene går på juleferie. Vi vil nemlig gerne invitere jer forældre ind til en fælles juleafslutning en times tid eller to. Programmet er ikke helt på plads endnu, men det ligger dog fast at børnene får fri kl. 13.25 den dag. Til gengæld har vi ikke et forældre arrangement om fredagen som afslutning på juleværkstederne i uge 47.

I dag startede dagen med Åben Morgensang. Det er skønt, at så mange vil komme og starte dagen sammen med os med sang, fortælling og formiddagskaffe. Næste Åben Morgensang er onsdag den 7. december.

I næste uge har vi fagdag om tirsdagen, hvor der er tid og rum til faglig fordybelse. Alle klasser får besked om indhold og mødetid fra den lærer, som skal have klassen.

Til slut vil jeg endnu en gang minde om, at cykellygter og reflekser er vigtige i en mørk tid. Det varer ikke længe, før der er helt mørkt om morgenen, så husk det nu!

God weekend,