Efterårsferien banker på døren, men lige nu summer skolen af aktivitet både ude og inde. Energiniveauet og humøret er højt, og er er sikker på, der kommer nogle trætte børn hjem her til eftermiddag.

Skolernes Motionsdag har eksisteret i 40 år, og dagen giver også anledning til en masse motion, røde kinder og smil her på Velling Friskole. I skrivende stund drøner cyklerne forbi mit vindue, og der er samtidig masser af børn, som giver den fuld gas på løberuten. I køkkenet er et hold frivillige forældre og bedsteforældre i gang med at anrette til den store fællesspisning, som er en af årets hyggeligste stunder her på Velling Friskole. Det varmer, at så mange møder op for at hjælpe med at få hele dagen til at falde i hak hvad enten man står ude på ruterne eller tager en tørn i køkkenet.

I kan se glimt fra hele motionsdagen her:

Fredag eftermiddag i sidste uge summede skolen også af aktivitet. Der var nemlig arbejdsdag, og det lyder til, at fredagskonceptet var en stor succes, så mon ikke det er kommet for at blive.

Tak til alle jer, der deltog. Det var fantastisk at møde op en skinnende ren skole mandag morgen.

Læsebånd
Efter efterårsferien skal 0. 1. 3. 4. 5. og 6. klasse have læsebånd i en time hver torsdag fra
11.30 – 12.30 undtagen i uge 44 og uge 47
Det drejer sig om:
27/10 –   10/11  –  17/11 –  1/12 – 8/12 og 15/12.

Vi kunne rigtig godt tænke os nogle hjælpere (bedsteforældre eller andre) til at læse med børnene.
Både til at høre dem læse og til at læse højt for de yngste.
Hjælperne må gerne møde ind kl. 11.15. Så giver vi en kop kaffe og aftaler med dem, hvor de skal være.
Man behøver ikke kunne komme alle gange. En gang eller et par gange er også fint.
Giv gerne besked til klasselæreren eller til Kirsten på 20449121.

Lygter og reflekser

Når vi kommer tilbage fra efterårsferien, vil der være mørkt om morgenen, så husk at tjekke cyklelygter og reflekser i løbet af ferien.

Støtteforening

Medlemsskaberne til støtteforeningen er så småt begyndt at tikke ind, men der er plads til mange flere. Hvis du vil give en hånd med, er du velkommen til generalforsamlingen den 3. november.

Det var alt for denne gang, vi ses på den anden side af efterårsferien.

De bedste weekend og feriehilsner,