Først og fremmest vil jeg ønske jer alle et rigtig godt nytår. Jeg håber, I har haft en forrygende juleferie med tid til hygge, ro og nærvær, og at der er kommet energi på batterierne til det, der forhåbentlig bliver et fantastisk forår.

I onsdags startede Birgitte Pallesen og Kian Doyle op på skolen. De er kommet rigtig godt fra start, og det giver god energi med nogle nye ansigter på lærerværelset. Vi har sidste ansøgningsfrist på stillingen som lærer til bl.a. 7. klasse den 13. januar. Hvis I kender nogen, som kunne være relevante for Velling Friskole, må I meget gerne prikke til dem.

Jobopslag Velling Friskole

Som I ved, har vi forældreaften 12. januar fra kl. 19.00 – 21.30. Vi glæder os rigtig meget til at se jer, og til at vi i fællesskab kan dykke ned i hvad Velling Friskole er for en størrelse, og hvad vi står for. I kan se mere i invitationen her:

invitation til fælles forældremøde_

Vi kigger ind i et forår, hvor der traditionen tro kommer til at foregå en hel masse. I går havde vi første fællesøvning til gymnastikopvisningen. Børnene var helt vildt seje, og man kan ikke blive andet end stolt, når man ser de store tage ansvar og hjælpe de små, som til gengæld følger tillidsfuldt med de store. Her følger lidt praktisk info omkring gymnastikopvisningen fra Kirsten:

Gymnastikopvisning

Vi har igen meldt hele skolen til den store gymnastikopvisning i ROFI, og vi glæder os allerede.

Vi skal lave opvisning:  Søndag d. 19. marts kl. 9.00.  Mødetid kl. 8.10.

I opvisningen er der mange fælles indslag, hvor alle 158 børn deltager:
Serier til musik, stomp, sang, akrobatik i grupper og pararbejde.
Alle disse indslag øver vi hver torsdag i timen fra 11.30 – 12.30.
Børnene skal ikke klæde om til denne time, men det er en god ide at have tøj på, som man kan bevæge sig i.
I går havde vi vores første øvetime, og det gik rigtig godt. Hold da op – sikke en disciplin.
Alle vidste, hvor de skulle være, og de store elever var virkelig gode til at hjælpe de små elever.
Alle gjorde det bare så godt. God start – vi har armene helt oppe!

Vi har generalprøve på hele programmet fredag d. 10. marts på Fjordvang Efterskole kl. 12.30.
Her er alle også velkomne til at komme og se vores forestilling.

Vi forventer, at alle børn deltager i gymnastikopvisningen – og også er der til generalprøven.
Så få sat to store x i kalenderen.
Skulle der være afbud, vil vi gerne vide det så hurtigt som muligt.  (Kontakt/skriv til Kirsten.)

a b c

Et par vigtige datoer

Som altid skal lærergruppen på pædagogisk dag i slutningen af marts, så vi har brug for en masse forældre, som kan overtage klasserne fredag den 24. marts. Hver klasselærer sørger for et program til klassen, som er nemt at følge.

Onsdag den 19. april er der generalforsamling. Der kommer en indkaldelse på et senere tidspunkt, men I kan allerede nu sætte et X i jeres kalender.

Der er mange datoer at holde styr på her i foråret, og der ligger en opdateret kalender på hjemmesiden ligesom I også kan tilgå den her:

kalender 22-23 – opdateret januar 2023

Kys og kør

1

Stort set hver dag oplever vi forældre, som bruger ”kys og kør”-striben langs børnehavens legeplads til parkering. Det er et sted, man standser, når man hurtigt kan aflevere sine børn. Jeg vil gerne appellere til, at man bruger de afmærkede parkeringsbåse, hvis man skal parkere eller holde i længere tid. Der opstår

en del farlige situationer, når ”kys og kør” bliver blokeret af parkerede biler. Kør gerne så langt frem, at der er plads til et par biler bagved, så trafikken på p-pladsen ikke blokeres, når I læsser jeres børn af.

Samtidig er der flere og flere som kører ind til skolen ad Rydbjergvej. For at mindske trafikken lige op af skole og børnehave, skal I bruge indkørslen v. Forsamlingshuset. Det er så vigtigt at passe på børnene og hinanden – særligt i de mørke tider.

Arbejdsdage

Søndag den 15. januar er der arbejdsdag og i den forbindelse er det vigtigt, at I hjælper jeres børn med at få alt med hjem fra deres garderober og skoreoler, så de kan blive gjort rene.

Kære forældre

Der er sendt et nyt tilmeldingsskema ud til jer lige før jul, vil I kaste et blik og gi et klik så vi kan komme videre med planlægningen af forårets arbejdsdage – tak 😊

Link til hjemmesiden, hvor I kan læse mere og finde tilmeldingslinket: http://www.vellingfriskole.dk/arbejdsdage/

Derudover så er der jo snart arbejdsdag…

Søndag den 16. Januar er der atter en arbejdsdag på friskolen og i Naturhuset. Dagen starter kl. 8.30 med morgenmad, hvorefter opgaverne fordeles. I løbet af dagen vil der være små snackstationer rundt omkring, men der er ikke frokost. I afslutter ca. kl. 13.15/30 FÆLLES, med en sodavand eller hvad nu formændene finder på.

Medbring gerne støvsuger, spand, klud, gulvmopper osv.

Anette og Jacob Holck er formænd, så hvis I bliver syge på dagen er det dem I skal kontakte på:

40541733

Ved fejl i listen eller spørgsmål til arbejdsdage generelt er det på arbejdsdagvf@gmail.com

Følgende har tilmeldt sig dagen:

Christina Lange, Enrique Ariel Juvinel Kennedy
Søren & Mia Spåbæk Sundgaard
Cille Jørgensen og Mark Jørgensen
Maja og Hans Chr. Olsen
Pernille og Hans Lauridsen
Majbrit og Jesper Juel Hammelsvang
Lars og Lene Halkjær
Aire og Christian Aarup
Sandie Jensen
Camilla Kjærgaard og Anders Byskov (bonusfar)
Anna Bille og Michael Kirkegaard
Malene og Jesper Nielsen

God arbejdsdag – hilsen arbejdsdagsudvalget

Daisy og Mitzie

Til slut vil jeg sige tak for det tøj mm. som blev afleveret før jul, så vi kunne sende det videre til Ukraine. Det hele er sendt afsted, og vi kan ikke længere sende direkte med PostNord, så pt. skal I ikke indlevere mere tøj her på skolen. Vi skal nok sige til, hvis vi laver en indsamlingsrunde mere.

Jeg håber, I får en dejlig weekend,